Wednesday, October 12, 2011

Beg Sekolah Baru

Assalamualaikum

Walaupun onesue tengah berserabut dengan 'boiler' di tempat kerja, tapi itu bukanlah cerita yang menarik dikongsi buat masa ini.

Onesue cuma ingin bercerita tentang keseronokan anak-anak mendapat beg sekolah baru. Kisahnya bermula dengan beg adik yang agak kecil. Sejak dia mula ke sekolah tadika, beg dia hanya berjaya memuatkan kotak pensel dan pensel mewarna sahaja. Buku-bukunya pula terpaksa menumpang beg sekolah kakak. Sudahnya, beg sekolah kakak agak berat.

Dan onesue telah berjanji dengan adik untuk membelikan beg sekolah yang baru, yang agak besar, boleh memuatkan buku-bukunya. Tidak perlulah dia menumpangkan buku sekolahnya di dalam beg kakak.

Sudahnya, kami terpaksa juga membelikan kakak beg sekolah yang baru. Puncanya adalah kerana beg sekolah adik mempunyai roda, dan senang untuk dibawa, sedangkan beg sekolah kakak yang lama tidak mempunyai roda


Inilah beg baru kesayangan mereka, Dora The Explorer dan juga Thomas.

Adik tersangat fanatik dengan Thomas. Dia mempunyai set mainan Thomas, siap dengan 'railway'.

Kakak juga agak fanatik dengan beg 'Ana Muslim' tetapi disebabkan agak susah untuk menemui beg ' Ana Muslim' beroda, terpaksalah kami membelikan beg dengan gambar Dora. Sekurang-kurangnya bukan gambar 'Barbie'. Terasa susah nanti untuk menyemai bercerita tentang aurat dengan segala benda di sekeliling dipenuhi dengan 'Barbie', betul x? Agak janggal rasanya.

Semoga anak-anak umi menjadi budak yang pandai, berilmu dan berguna untuk agama Islam yang syumul ini.

Wallahua'lam

No comments: