Monday, April 11, 2011

e-Filing (Mudah Tepat Selamat)

Assalamualaikum

Akhirnya dapat juga onesue meluangkan masa untuk mengisi e-Filing dan dah siap hantar pun tadi. Husband onesue juga baru sahaja siap mengisi borang BE (dia masih belum register e-Filing, so still kena isi borang). Dan onesue ada cukai terlebih bayar, seribu lebih, hehehehe...seronoknya. Itulah gunanya buat potongan cukai berjadual dan juga membayar zakat. Husband onesue ada juga kena bayar beberapa puluh ringgit. Kira ok la tu, ye tak?

Untuk kawan-kawan yang masih belum menghantar borang BE, onesue menasihatkan agar cepat-cepatlah berbuat demikian. Jangan tunggu 'last minute' kay. Onesue dah mengalami betapa lecehnya hantar borang BE 'last minute' 3 tahun lepas. Ketika itu onesue menemani husband onesue menghantar borang BEnya. Masih ingat lagi, pukul 8.30 malam kami masih lagi berlegar di keliling bangunan LHDN Klang. Trafik juga masya ALLAH, hampir tidak bergerak kereta. Itulah kami pertama dan terakhir kami mahu mengalaminya. Dan untuk tahun-tahun seterusnya, kami memang berazam untuk menghantar borang BE mahupun e-filing awal

Tapi onesue memang menyarankan agar kawan-kawan semua mendaftar untuk menghantar borang BE online (melalui e-filing la tu). Kenapa? Seperti cogankata e-filing : Mudah, Tepat dan Selamat. Itulah kelebihannya, hehehehe. Sendiri 'elaborate' k.

Ok, selamat mengisi dan menghantar borang BE. Jalankan tanggungjawab kita sebagai rakyat yang bertanggungjawab k.

Wallahua'lam


No comments: