Wednesday, August 6, 2008

Nig'ella

Salam Ukhuwwah,

Onesue nak share satu produk yang onesue rasa sangat mujarab. Ini berdasarkan pengalaman onesue sendiri. Onesue mula diperkenalkan dengan produk DCL ni, Nig'ella oleh adik onesue (dia adalah ahli DCL). Seingat onesue masa tu bulan 11. Anak pertama onesue, Insyirah dalam keadaan kritikal dan memerlukan pembedahan di kepalanya untuk mengeluarkan darah beku dijalankan dengan segera. Bayangkan pada waktu itu, onesue baru sahaja 3 hari bersalinkan anak kedua, Najmi. Sebaik sahaj onesue keluar hospital, onesue terus bergegas ke HKL untuk melihat Insyirah sebelum dia masuk ke dewan bedah.

Pembedahan berjalan dengan lancar dan selepas 8 hari, tiub di kepala Insyirah dibuka dan tempat luka dijahit dan Insyirah dibenarkan pulang. Walau bagaimanapun, 2 hari selepas itu Insyirah dikejarkan lagi ke HKL kerana tempat pembedahan di kepalanya membengkak. Kali ni cecair badan yang gagal diserap oleh badan dia berkumpul di bahagian itu. Bayangkan pada masa tu kami terasa dah loss hope. Tambahan lagi doktor memaklumkan sekiranya bengkak itu tidak surut, kemungkinan Insyirah terpaksa menjalani pembedahan lain untuk memasukkan tiub kekal yang menghubungkan kepala dan di dalam kulit di leher sehinggalah ke perut. Hanya ALLAH sahaja yang mengetahui perasaan kami semasa doktor memaklumkan perkara tersebut.

Pada ketika itulah dik onesue mengesyorkan agar onesue menyapu Nig'ella ke bahagian berdekatan dengan luka pembedahan tersebut dan memberikan air OXI-PI kepada Insyirah. Sebagai ikhtiar, kami mencubanya. Pada malam pertama Nig'ella disapu, Insyirah tidak tidur lena, merengek dan badan dan kepalanya basah dengan peluh. Dan keesokan harinya, alhamdulillah, bengkak di kepalanya sudah surut sedikit dan Insyirah kembali aktif. Rasanya air OXI-PI benar-benar memberikan kesan. Mungkin air tersebut membantu mengeluarkan segala toksin, ubat tidur dan ubat bius dari badan Insyirah. Rasanya bila dia kembali aktif, badannya mula berfungsi seperti sediakala dan alhamdulillah cecair yang sepatutnya diserap oleh badan dan dikeluarkan melalui sistem perkumuhan telah berjaya dikeluarkan sedikit demi sedikit. Cukup untuk melambatkan pembedahan kali kedua untuk memasang tiub seumur hidup dan cukup untuk memberi kami masa membawa Insyirah mencuba perubatan alternatif. Alhamdulillah, terima kasih kepada air OXI-PI dan Nig'ella.

Sebulan yang lepas, Najmi mula batuk, selsema, berkahak dan demam. Dan penyakit ni berjangkit kepada kakaknya. Setelah beberapa sesi rawatan dengan klinik dan hospital, kedua-duanya sembuh, alhamdulillah. Tetapi sejak dua minggu yang lepas, Najmi kembali berkahak. Dan kahak ni begitu banyak sehinggakan onesue boleh mendengar dari jauh. Onesue kembali memberikan ubat yang dibekalkan oleh hospital untuk kahak. Setalah seminggu lebih, kahak ini masih tidak hilang. Dan dua hari lepas onesue mula memberikan Nig'ella kepada Najmi semasa dia tidur. Maklumlah Nig'ella ni rasanya tidak berapa sedap. Jadi onesue menitikkan 2 titik Nig'ella ke dalam mulut Najmi semasa dia tidur. Percaya atau tidak, hanya selepas 2 hari, kahak Najmi telah hilang. Alhamdulillah.

Nig'ella adalah habbatus sawda. Apa itu Habbatus Sawda? Terdapat sebanyak 14 hadis sahih yang menceritakan kehebatan dan kelebihan Habbah Sawda dan yang paling glamer "Sesungguhnya, Habbatus sawda dapat menyembuhkan segala macam penyakit, kecuali As-sam. “Saya bertanya: “Apakah as-sam itu ?” Baginda menjawab: ‘As-sam iaitu maut !” ( Riwayat Bukhari )"

Well kawan-kawan, cubalah. Onesue pun bukannya ahli DCL pun tetapi produk ini memang mujarab. Betul la orang kata 'Yang menyembuhkan adalah ALLAH, tapi kita wajib berusaha untuk mencari ubat bagi segala sakit kan?'

Perubatan Islam adalah yang terbaik sebenarnya cuma kita ini yang tidak yakin dan sentiasa mengagung-agungkan perubatan barat.

Wallahua'lam

p/s : Onesue bukannya nak promote DCL tapi pada siapa2 yang berkenan hendak mencuba produk ni, boleh la contact adik onesue di 019-5443874

No comments: