Monday, August 11, 2008

Kegembiraanku sempena ulang tahun ketiga

source : www.care2.com

Salam Ukhuwwah...

Onesue ingin berkongsi kegembiraan onesue sempena ulangtahun perkahwinan onesue yang ketiga.

Alhamdulillah, suami onesue selamat sampai ke rumah pada malam 7hb yang lepas. Rasa seronok itu xdapat nak digambarkan. Yelah, dah hampir 3 minggu kami berpisah.

Dan sempena harijadi onesue pd 4hb yang lepas, suami onesue telah menghadiahkan seutas rantai. Alhamdulillah. Sebenarnya bukan hadiah yang diharapkan cuma kepulangan dia dalam keadaan yang sihat dan selamat. Sebenarnya setiap kali suami outstation, sepanjang ketiadaan dia, hati onesue tidak pernah tenang. Sentiasa risau memikirkan keselamatan dan kesihatan dia di rantau orang. Tiap hari onesue berdoa agar ALLAH melindungi dia dari segala bencana, dari segala kejahatan dan hati-hati yang dengki dan khianat.

Walau bagaimanapun, rantai itu juga sangat bermakna untuk onesue, sebagai lambang ingatan dari suami. Semoga kasih sayang kami akan diberkati dan dirahmati ALLAH selama-lamanya. Semoga kasih sayang dan rumahtangga kami juga akan kekal untuk selama-lamanya. Semoga kami berjaya membentuk sebuah keluarga Islam yang sebenar.

To my husband, if u happen to drop by to this blog, I will love you forever, insyaALLAH. Moga setiap perkara buruk dan baik yang berlaku dalam sesebuah rumahtangga di sekeliling kita, kita jadikan pengajaran dan iktibar. Kerana tidak semua perkara di dalam dunia ini mendapat peluang kedua dan seterusnya. Kita hanya ada satu peluang untuk bermula dan banyak peluang untuk berakhir. Dan peluang yang banyak itu patut kita jauhkan.

Dan bagilah peluang kepada kita berdua untuk lebih mengenali. Hargai kelebihan dan sama-sama kita baiki kekurangan. Yang penting, niat kita untuk membentuk rumahtangga yang bahagia itu mestilah ikhlas kerana ALLAH, kena setia, jujur dan banyakkan doa agar ALLAH pelihara hubungan kita sebaiknya.Semoga kasih sayang kita akan kekal untuk selama-lamanya, insyaALLAH.

Source : www.remembrancestones.com

Wallahualam

2 comments:

Ummu Mujahid said...
This comment has been removed by the author.
Ummu Mujahid said...

Salam.. terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya. Sama-samalah kita berdakwah ke jalan Allah. SAya mendoakan semoga rumah tangga akak sentiasa dalam rahmatNya. Wassalam. :)