Friday, July 11, 2008

Anak-anak

Salam Ukhuwwah

Just to share about my kids. Nurul insyirah (1 tahun 7 bulan) dan Najmi Hanif (7 bulan). Kedua-duanya adalah permata hati onesue dan suami. Kehadiran mereka berdua benar-benar telah menyerikan hidup kami.

Insyirah kini telah semakin aktif selepas pembedahan di kepalanya 7 bulan lepas. Diharapkan tiada apa-apa kesan negatif hasil dari pembedahan tersebut. Dan yang menggembirakan kami adalah setiap kali bertemu dengan dia, terdapat pertambahan dalam vocabulary nya. Yang terbaru dia menyebut 'ayam' dan disusuli dengan bunyi 'ayam' kok kok kok kok kok.

Dan yang paling mengejutkan kami, dia akan menadah tangan sambil mulut mengeluarkan bunyi yang kami tidak faham sebelum makan. Tahulah kami, rupa-rupanya dia membaca doa sebelum makan. Kih kih kih kih

Dan najmi pula sudah semakin lasak. Baru sahaja sembuh dari demam. Ini adalah demam yang pertama sejak dia dilahirkan. Walaupun selsemanya masih ada, tetapi lasaknya tetap ada. Sudah pandai duduk walaupun kekadang dia tidak 'balance' dan terjatuh baring, kih kih kih. Dan dia paling suka bermain apa sahaja mainan yang kakaknya sedang pegang (kes dengki la ni). Dan hobinya adalah tarik rambut si kakak.

Seronok melihat mereka membesar. Rasa baru semalam membawa mereka pulang dari hospital dengan berat badan 2.76 kg (nurul insyirah) dan 3.2 kg (najmi).

Walau apa pun, pendidikan dari kecil amat onesue risaukan. Sebab itu bermula dari sekarang onesue rajin membaca apa sahaja artikel berkenaan smart parenting. Terdapat pelbagai tips yang onesue kumpul untuk pengetahuan dan panduan onesue dan juga untuk dikongsi bersama semua ibubapa di luar sana. So jika ada masa, sudi-sudilah singgah di http://www.children-the-greatest-gift.blogspot.com/

Sekian sahaja buat masa ini.

Wassalam

No comments: